Стр. 15 - Заготовка

Упрощенная HTML-версия

11
Молитва Троице
из печатной Псалтыри
XVI в.
сесвятая Троице, Боже и Содете-
лю всего мира, поспеши и на-
прави сердце мое начати с ра-
зумом и кончати делы благими,
их же ныне хощу глаголати аз,
недостойный. Разумея же свое
невежество, припадая молюти-
ся, и еже от Тебя помощи прося:
Господи, упра ви ум мой и у т верди сердце мое
не о гл а гол ании ус т ен с т ужати си, но приго -
товитися на творение добрых дел, яже глаголю,
да добрыми делы просвещен, на судищи десныя
Ти с т раны прич ас тник буду со в с еми из бран-
ными Т в оими. И ныне, В л а дыко, б л а г о с лови,
д а воз дохну в от сердца и языком воз гл а голю
Деонисия Ареопагита «О Божественных именех», что есть
Тебе, Богу, присносущные имена истинные, еже есть бли-
зостные, и что — виновные, сиречь похвальные. Сия суть
сущие: Сыи, Свет, Истинна, Живот. Только свойственных
четыре, а виновных много, сия суть: Господь, Вседержитель,
Непостижим, Неприступен, Трисиянен, Триипостасен, Царь
Славы, Непостоянен Огнь, Дух, Бог, и прочая.
По сему разумевай того же Дионисия о истинне: «Себе
бо отвержение — истинны испадение; истинна бо сущее
есть; аще бо истинна сущее есть, истинны испадение су-
щаго отвержение есть. От сущаго же Бог испасти не может
и еже не быти — несть».
Мы же речем: потеряли новолюбцы сушество Божие
испадением от Истиннаго Господа, Святаго и Животворя-
щаго Духа. По Дионисию, коли уж Истинны испали, тут и
Сущаго отверглись. Бог же от существа Своего испасти не
может, и еже не быти — несть того в Нем: присносущен